Monday, March 22, 2010

CELARUNYA POLITIK MALAYSIA

Hari ini aku cuba menilai secara peribadi tentang perkembangan politik tanah air.Nampak begitu jelas kesibukan ahli politik kita untuk melakukan serangan antara satu sama lain.Malah babak itu semakin menyukarkan penilaian rakyat.Pihak mana yang sebenarnya benar atau sebaliknya.
Baik parti kerajaan atau pembangkang ahli partinya semakin menunjukkan sindrom asak-mengasak,serang-menyerang dan tuduh-menuduh.Sedangkan kebenarannya begitu samar.
Situasi begini sebenarnya amat merugikan rakyat.Ternyata fokus orang politik dan wakil rakyat yang dilantik rakyat kepada memberi komen-komen murah terhadap lawan politiknya.
Sedar atau tidak , masih ramai rakyat di kawasannya terus berjuang untuk menagih nikmat merdeka.Dalam usia negara merdeka semakin lanjut tetapi ada lagi anak peribuminya hidup dalam keadaan amat tidak selesa.Antara puncanya ialah kesibukan orang pilihan mereka berpolitik,bukannya naik turun bukit,`meranduk' belukar dan menjenguk warga di pondok usang di kawasan masing-masing.
Kesimpulannya,kita dikurniakan keamanan bukan untuk menyelesaikan masalah tetapi keamanan yang dinikmati itu digunakan untuk berpolitik dengan cara yang amat rendah mentalitinya.

No comments:

Post a Comment